De koningin

Terug naar Atlantis algemeen

Ga de lift in, klik op de katrol en loop boven naar buiten. Loop over de pier naar het botenhuis. Bekijk de twee boten, in één ervan val je in slaap. Praat met Hector als je wakker bent en laat hem de armband van zijn zus zien. Hij vliegt je naar een bos. Loop het bospad af, bij de splitsing linksaf, naar een brug. Ga vóór de brug linksaf, spring het water in en zwem een grot in. Aan het eind van de grot ligt een cirkel op de grond. Klik erop, het is een schuifpuzzel met twee slangen. Het is de bedoeling dat de kop van de binnenste slang op gelijke hoogte ligt met die van de buitenste. Als je op de linkerhelft van een vlak klikt schuif je het naar links, op de rechterhelft naar rechts. Je mag elk vlak maar één keer verschuiven.

top

De put gaat open, spring erin. Je komt in een woonkamer, praat met de vrouw over het bovenste onderwerp en laat de medaillon zien (het eerste item in je inventaris). Loop naar de kist en klik erop, pak de kleren die erin liggen en verkleed je als vrouw. Loop naar de tafel en pak de kruik. Praat nu met de vrouw en dan met de wachter voor de deur. Geef hem de kruik, dan mag je erlangs. Geef alle wachters die je tegenkomt drinken uit de kruik, dan laten ze je door. Loop overal heen, op een gegeven moment kom je in een gang en zie je een man naar buiten komen die de koningin heeft ondervraagd. Pak de stok die rechts tegen de muur staat als je de wachters van links nadert. Loop na het filmpje terug en nader de wachter van rechts. Sla hem knock out met de stok. Sleep de bewusteloze wachter naar binnen en praat met de koningin. Klik dan weer op de bewusteloze wachter en trek zijn kleren aan. Klik met de reservekleren in je inventaris op de koningin en draai je om. Praat dan over alles met de koningin, en daarna nog een keer om haar masker af te doen. Loop terug naar de woonkamer en praat met de wachter daar over het onderste onderwerp en je mag erlangs. Ga door de schoorsteen naar buiten.

top

 

Verder naar het everzwijn